2018年8月6日月曜日

Summer School is Over
サマースクールが終わりました

YMCA Global Kindergarten・活動報告

Several students spent part of their vacation at our Summer School.  This years summer school program was special and was a lot of fun because everyday is a party day.  We had Harry Potter Party, Aloha Party, Philippine Fiesta (Festival), Ninja Party and Pajama party.
For the Harry Potter party, they were sorted into houses and these houses competed in games. They also did magic spells before they ate magic jelly beans. The highlights of the Hula party included dancing hula and modeling.  We did traditional dances and games during our Philippine fiesta themed party.  The children got to try "Bamboo Dance." They also tried the game "Pabitin" which requires them to jump to get a prize/toy from a lattice (usually made of bamboo).
The children assembled under the lattice and, when it was lowered, they tried to grab as many goodies as they can. Ninja party was a lot of fun as the children did ninja training in the morning a
nd managed to hide, pick poison and eventually fight a bad villain in the afternoon. At the pajama party, aside from the games they did in the morning, the children were able to munch on popcorn while watching a movie. We had a lot of laughs and fun, and it was a great way to enjoy summer.



夏休みに入りましたが、YGKではサマースクールを実施いたしました。今年もたくさんのお友達がサマースクールに参加してくれました。
今年のサマースクールは、毎日がパーティー!ちょっと特別な夏を楽しみました。ハリーポッターパーティーやアロハパーティー、フィリピンフェスタ、忍者パーティー、パジャマパーティーと盛りだくさん!
ハリーポッターパーティーでは、組分けをして、ゲームで競い合いました。魔法のジェリービーンズを食べる前には魔法の言葉も忘れずに。ワイキキパーティーでは、フラダンスで盛り上がりました!フィリピンフェスタでは、バンブーダンスやパビティン、格子(本来は竹でできたものですが今回は金属製のもので代用しました)からぶら下がった景品をジャンプして取るゲーム、といったフィリピンの伝統的なダンスやゲームを楽しみました。ぶら下がった景品の下に集まって、格子が下がってきたところでおもちゃを掴み取ります。忍者パーティーでは、忍者になるために訓練をして、悪者を懲らしめたりと大活躍でした。パジャマパーティーでは、もちろんポップコーンをほおばりながら映画タイム!笑って、遊んで、楽しい夏を過ごしました。
2学期も楽しい活動が盛りだくさんですよ!夏バテしないでますます元気に過ごしましょう!


(YMCAグローバルキンダーガーテン)