2018年7月30日月曜日

Thank you for coming to YGK Summer Festival
YGK夏祭りにご来場いただき、ありがとうございました

YMCA Global Kindergarten・活動報告

Summer is a festival season in Japan, and here at YMCA Global Kindergarten, we celebrated this season with our annual “Summer Festival” which is led not only by teachers by also by students.
We started the festivities with the omikoshi (portable shrine) parade. Everyone chanted wasshoi and rang bells as they paraded to the festival attendees. Then the game centers opened. The participants who led the games did a great job explaining the rules to guest and put stamps on their stamp cards. Our guests excitedly tried all the activities which included Bowling, Fishing, Alligator Pow, Shooting, UFO Slasher (hurling), and the new activity this year which is “dancing.” We also had Operetta Video viewing at one of the rooms.  We also had a “Moving Janken game” for our guest wherein they challenge one of the teachers to a janken, and if they win they could win a toy, otherwise they still get a sticker.
At the end of the festival, we did watermelon cracking wherein all the children had a chance to whack to paper mache watermelon. When the mache broke, they were showered with the candies from inside of it, and the children eagerly grabbed candies falling at them.
Lastly, a big watermelon was shared to everyone, and it was good way to end the festival as we could it eat with our families and friends. It was a wonderful day at the summer festival because the children were involved in a lot of activities throughout the day.
We are very thankful to all the participants and all the people who came despite the weather and typhoon warning.

日本では夏は祭りの季節ですが、ここYGKでも毎年「夏祭り」を行います。私たちYGKのお祭りは、先生たちだけではなく、園児たちと一緒に作り上げる手作りのお祭りです。
お祭りの幕を開けたのは、おみこしです。わっしょいの掛け声と鈴の音が祭り気分を一層盛り上げます。
次にゲームコーナーは開きました。各コーナー担当の園児たちは、ご来場いただいたお客さんたちにルールを説明して、スタンプカードにスタンプを押したりと大活躍でした。ボウリング、魚釣り、ワニたたき、射的、UFOスラッシャーといったアクティビティーコーナーに加え、今年から「ダンス」が加わりました。また、先だって行われたオペレッタのビデオの上映も行いました。また、「動くじゃんけんゲーム」では、先生とじゃんけんをして勝ったらおもちゃ、負けてもステッカーをもらえて盛り上がりました。
お祭りの終盤には、スイカ割りをしました。張り子のスイカが割れると、中からはキャンディーが出てきましたので、みんな大喜びでした。最後に大きなスイカがふるまわれました。皆で美味しく楽しくいただきました。
園児たちは参加するだけではなく、出し物にも主体的にかかわることが出来て、とても良い時間になりました。台風接近で天候が心配される中、ご来場いただきました皆様、どうもありがとうございました
                     (YMCAグローバルキンダーガーテン)