2018年7月8日日曜日

Cooking Day
調理実習を行いました

YMCA Global Kindergarten・活動報告

We had a fantastic Wednesday! We finally had the chance to experience cooking Pizza Toast with Teachers and friends.

Everyone was so excited to wear and show their cool aprons and head dresses. We had a chance to show what we learned about cooking like using knives and cutting boards and also about washing vegetables.
It was our delight that we had a chance to cut our own planted vegetables and use them for our Pizza toast. We were able to choose our own toppings and had the courage to try to eat vegetables we don't really like.
We liked them very much and most of us were thinking to make them too at home.

Everyone has shown willingness to help in cleaning up. We wiped the tables and washed plates, cups and bowls.
It had an enjoyable time and can't wait until the next event!

YGK年長クラスは、先日とびきり素敵な水曜日を過ごしました。先生やお友だちと一緒に調理実習を行い、ピザトーストを作ったのです。
お気に入りのエプロンとバンダナを着けて準備万端!皆のわくわくは最高潮です。この日に先立ち、教室で包丁の使い方や野菜の切り方、洗い方等を勉強してきました。
自分たちで育てた野菜を前日に収穫してきましたが、それも切って、トッピングに使いました。どんなトッピングが良いかみんなで決めましたが、苦手なお野菜にも頑張って挑戦しました。
自分たちで調理したピザトーストはとても美味しくて、おうちでも作ってみようと言っていたお友だちもたくさんいました。
食事後は、お片付けもしっかりと出来ました。机をきれいにしてお皿やカップ、ボウルを洗い、すっかりきれいになりました。
とても楽しい時間を過ごすことが出来ました。次はどんな楽しいことがあるかな。お楽しみに!

(YMCAグローバルキンダーガーテン カブクラス担任)