2017年6月8日木曜日

Kitten Class Parents’ Visit

YMCA Global Kindergarten・活動報告

Yesterday, we had a great time with the Puppy class’ parents.  Today, the Kitten class’ parents visited us and watched the Kitten’s lesson.
The Kitten class’ students are learning English using various interesting activities.  Their daily schedule is filled with much fun time.  What the parents have seen is just a part and parcel of the fun and meaningful activities the Kitten class is doing everyday.  Today’s lesson is everyone’s favorite: Literacy Play.  The children pretended to be doctors and patients and they played using the typical conversation held in hospitals and clinics.  At first, the children showed the skit to the parents.  Then, the parents were invited to join the activity.  We could see the children’s excitement and delight in their bright smiles!  Thank you parents for your kind cooperation!

昨日はパピークラス(年少)の保育参加日でしたが、今日はキテンクラス(年中)の保護者の皆さんがクラス参観にお越しくださいました。
キテンクラスの園児達は、毎日様々な楽しい活動を使って英語を学んでいます。そんな彼らの学びを、その一端ではございますが、ご家族の皆様にご覧いただく機会になりました。今日のレッスンは、キテンクラスの皆が大好きなリテラシープレイです。お医者さんと患者さんに扮して、ごっこ遊びをしました。最初に、園児達のやり取りをご覧いただきました。その後、保護者の皆様にも加わっていただき、一緒に楽しみました。大好きなお母さん達と一緒の時間を皆がどれほどまでに喜んでいたか、輝く笑顔に表れていました!保護者の皆様におかれましては、ご多忙な中、ご参加いただきまして、ありがとうございました。

(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)