2016年8月1日月曜日

Summer Festival

YMCA Global Kindergarten・活動紹介


YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten, held its annual Summer Festival on Sat, July 30.
The festival started with the Omikoshi, or Portable Shrine Carrying.  The children were so proud to show off Omikoshi they decorated by themselves to their families and friends.  They looked so cool with their hachimaki, or headband.
After the Omikoshi carrying, the game booths and arts & crafts corners opened.  This year, some of the YGK children, who had attended YGK summer school held prior to the festival, managed the game booths as shopkeepers.  As it was their first experience to manage the booths, they might have had some difficulties at times but we think it was a very good experience for them.
At the end, we enjoyed watermelon cracking.  It was so much fun!
We would like to thank you for visiting our festival and we hope that you liked it.

We look forward to seeing you again next time.
全日制英語幼児園YMCAグローバルキンダーガーテンでは、7月30日(土)に恒例の夏祭りを行いました。
お神輿の登場でお祭りは幕を開けました。みんなで一緒に飾り付けたお神輿をご家族の皆様やお友達に見ていただき、また頭にはきりりと鉢巻きをして、とてもりりしく誇らしげな表情の子ども達でした。
お神輿が終わると、ゲームコーナーとアートクラフトコーナーが開場しました。今年はサマースクールに参加をした子ども達がゲームコーナーの担当をしてくれました。たくさんのお客さんをお迎えして店番を務めるのは初めての経験でしたので、少し難しい面もあったとは思いますが、園児たちにとってとても良い経験になったことと思います。
そして、最後にはみんなでスイカ割りをして、盛り上がりました。とても楽しかったですね。
ご来場いただきました皆様、心から感謝申し上げます。お楽しみいただけましたでしょうか。
次回、また皆様にお会いできますことを心よりお待ちしております。

(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)