2016年7月4日月曜日

It's July.

YMCA Global Kindergarten・活動紹介
July is here.  The first semester is about to finish.  Time flies.
At YMCA Global Kindergarten (YGK), we enjoyed the rainy season last month.
Each class had fun walking in their favorite rain jacket and rain boots on a rainy day.  It feels so special walking in the rain without an umbrella, hearing and feeling the rain directly and walking in a puddle.
They also enjoyed crafts related to summer, clouds and hydrangeas.
The Cub class (K3) children learned about various kinds of clouds.  Knowing that, looking up at the cloudy sky becomes more interesting!



7月に入りました。早いもので1学期ももうすぐ終わりになります。
YMCAの全日制英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、先月は梅雨を楽しみました。各クラスともに雨の日にはレインコートとレインブーツを身に付け、雨の中のお散歩を楽しみました。傘をささずに雨の中を歩き、聴覚で触覚で雨を直に感じ、水たまりの中をパシャパシャと進むのは、何だかとても特別な気分でした。
他にも、夏にちなんで雲やアジサイのクラフトを楽しみました。
年長(カブクラス)の皆はいろいろな雲の種類について学びました。雲の名前を知ると、曇りの日にも空を見上げるのが楽しくなりますね!