2016年6月6日月曜日

Family Picnic

YMCA Global Kindergarten・行事報告

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, we had our annual family picnic with all the classes represented, on Friday, June 3.
This was a very good opportunity for all the classes and their families, including the Joey class, which is an English child care for 2-3 year old children, to get together. 
More than 130 people gathered in Negishi Forest Park.
After our morning greetings, we enjoyed several fun activities, like the “Banana Song”, the “Janken Train”, the Parachute, etc.
Not only children but also parents and grandparents enjoyed those activities.
We also made our own hand-crafted paper Frisbees and loved flying them!  We also enjoyed playing with bubbles.
At the very end of the happy day, the teachers performed a play: “The Enormous Turnip”!  It was so funny and everyone laughed a lot!
We would like to thank to all the parents and grandparents for giving some of their precious time to us and supporting us in making it a wonderful day!!  We look forward to the next big YGK event so we can be with all of you again.

YMCAの全日制英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテンでは、6月3日(金)に年に一度のファミリーピクニックを行いました。
これは2歳児の英語保育クラス・ジョーイクラスの皆さんも含め、4学年の園児とご家族が一堂に会する大変良い機会です。根岸森林公園に130人以上の皆さんが集まってくださいました。
朝のご挨拶をした後、皆で「バナナソング」や「じゃんけん列車」、パラシュート等のアクティビティを楽しみました。
子ども達だけでなく、ご家族の皆様もご一緒に楽しんでくださいました。
その他にも、紙皿を使ってフリスビーを作って飛ばしたり、シャボン玉を楽しんだりしました。
楽しく過ごした一日の締めくくりに、先生たちによる「大きなカブ」の上演がありました。とても面白くて、皆で大笑いしました。
ご家族の皆様、貴重なお時間を作ってくださり、共に素晴らしい日を作ってくださりましたこと、感謝申し上げます。また、皆様と楽しい時間を共に過ごせますことを楽しみにしています。

YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)