2016年5月19日木曜日

Kitten’s First Excursion Using Public Transportation

YMCA Global Kindergarten・園外保育実施報告

At YMCA Global Kindergarten, an English kindergarten run by Yokohama YMCA, the Kitten Class (K2) students went to their very first excursion to Negishi Forest Park using a public transportation.
They have had experiences of going out to excursions when they were in Puppy Class (K1), but they only used a chartered bus for those.  So this was a new experience for them to go somewhere in a public bus.  They learned about some important manners when riding on a bus, like no talking loudly, no pushing buttons, no walking around or standing up when the bus is moving, no putting hands out of the windows, etc.  We took a 20-minute bus ride and arrived at the park.
The Kittens were so excited to see the big grassy field.  First, they enjoyed treasure hunt as the start.  They looked for roly-polies sleeping under the fallen leaf blankets, dandelions, etc.
Then, they went for a bug hunt.  They could find ants, beetles, slugs, etc. in the woods.
After the bug hunting, they enjoyed “Turtle Tag Freeze” and “Bandana Game”.  They loved running up and down the hills.
They enjoyed having lunch outdoors under a nice weather!
Their new experience was successfully finished.
Everyone is learning new things every single day.

YMCAの全日制英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、キテンクラス(年中)が根岸森林公園に公共交通機関を利用した初めての遠足に行ってきました。
パピークラス(年少)の時にも遠足に行ったことはありますが、その時は観光バスでの移動でしたので、公共のバスを使っての遠足は初めての経験となりました。バスの中でのマナー、例えば大きな声でお話ししないこと、ボタンは押さないこと、バスが動いている時には歩き回ったり、立ち上がったりしないこと、窓から手等を出さないこと、を教わりました。バスに20分程揺られて、公園に到着をしました。
キテンの皆は広い原っぱに大喜びでした。初めに、宝探しをして遊びました。落ち葉の下でお昼寝中のダンゴ虫を見つけたり、タンポポを探したり。
それから、木立の中でいろいろな虫を探しました。アリや甲虫、ナメクジ等がいました。
虫探しの後は「カメさん追いかけっこ」と「バンダナゲーム」をして、丘を駆け上がったり、駆け下りたり、全身を使って遊びました。
気持ちの良い日差しの下でいただくお昼ごはんはとっても美味しかったです。
キテンの皆の新しい挑戦は無事に終わりました。
皆、日毎に新しいことを学んでいます。

YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)