2015年7月25日土曜日

YGK Kids Operetta


At YMCA Global Kindergarten, an English Kindergarten, run by Yokohama YMCA, the children performed a musical show, called YGK Kids Operetta on Friday, July 17.
The first show was “The Carnival of the Animals” performed by the Puppy class, K1.  This was their very first performance for the newly-joined Puppy children.  Many kinds of animals came to celebrate the princess lion’s birthday.  Their cuteness surely melted everyone’s heart!
The second show was “Peter Pan” performed by the Kitten class, K2.  A sister and a brother, names Wendy and John had a surprising visit from Peter Pan and Tinker Bell, a fairy from Neverland.  They had a thrilling adventure there!  For the Kittens, this was their second performance here at YGK.  We could see their growth in many aspects.
The final show was “The Wizard of Oz” performed by our beloved elder brothers and sisters, the Cub class, K3.  Their lines were very long and they sing many difficult songs.  Actually, they had had trouble in remembering their lines and their movements.  But they thrilled us so much with their great performance.
Each one of them seems to have overcome something and gained their self-confidence.
Hooray, children!!  We are surely proud of you!!

全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergartenでは、7月17日(金)にYGKキッズオペレッタという音楽劇を上演いたしました。
初めの演目は、今年の春に入園してきたパピークラスの皆による「動物たちの謝肉祭」です。ライオンの王女様のお誕生日を動物たちがお祝いしにやって来ました。みんなの可愛さにお客さんの心がすっかり溶けてしまいました。
続きましては、キテンクラス(年中さん)による「ピーターパン」です。ウェンディとジョン姉弟のもとにやってきたのは、ピーターパンと妖精のティンカーベルです。ネバーランドからやって来た彼らと共に冒険が始まります。キテンの皆にとってはこれが2回目のオペレッタとなりましたが、様々な面で大きな成長を見せてくれました。
そして、最後はもちろん皆の素敵なお兄さんお姉さんであるカブクラスです。「オズの魔法使い」を演じてくれましたが、セリフも多く、歌も長く、練習ではとても苦労をしました。でも、本番では本当に見事な集中力で素晴らしい演技を披露してくれました。
一人一人が何かを乗り越え、そして自信をつけたように思います。本当に素晴らしい公演でした!

YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)