2015年6月17日水曜日

We Went To A Zoo Excursion 動物園遠足に行ってきました

全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergarten

The K2 and K3 students of YMCA Global Kindergarten, an English kindergarten run by Yokohama YMCA, went to an excursion to Zoorasia as a part of the monthly lesson theme; Animals.  We saw many kinds of animals there.  Some animals were very active, while others sat quietly in their dens as they were nocturnal.  K2 students deepen their knowledge about animals with interesting tips which their teachers have taught them.  K3 students studied deeply about each animal, what they eat, where they live, etc. as they will have a presentation on an animal they like.
K1 students will also have their very first excursion to a zoo this month.  We look forward to having a safe and happy trip!

全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergartenでは、6月のレッスンテーマとして動物について学んでいます。学習の一環として、年長、年長クラスの園児たちが、ズーラシアへ遠足に行き、たくさんの動物を見てきました。活発に動いている動物もいましたし、逆に自分の巣にこもってじっとしている夜行性の動物もいました。年中の園児たちは、いろいろな動物について面白い事柄を教えてもらい、知識を深めました。年長の園児たちは、好きな動物を一つ選び、プレゼンテーションを行う予定です。そのため、何を食べるのか、どんなところに住んでいるのか等、それぞれの動物について詳しく学びました。
今月は、年少クラスの園児たちも初めての遠足に出かけます。安全で楽しい一日を過ごせますように!
YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)