2015年5月8日金曜日

We Planted Vegetables. 野菜の植え付けを行いました


At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, the Cubs (K3 students), grow vegetables every year as part of our dietary education programme.
The vegetables have been planted in containers.  The little gardeners have selected tomatoes (which technically are fruits) and eggplants.
Stones and gravel were placed on the bottom of the planter and the soil poured on top.  Then the gardeners dug holes and lodged the baby plants in them.  We pressed the soil gently to secure the plants.  They are still tiny plants, but we expect them to grow bigger and healthier thanks to the abundance of sunshine (in May).

The watering will take place daily.  Let’s take good care of those plants!

 全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergarten (YGK) では、食育活動の一環として、毎年、年長クラスの園児たちが夏野菜を栽培しています。
 今年も、一人一人の園児たちが、選んだ野菜を菜園コンテナに植え付けました。今年はトマトとナスを選びました。
 最初にコンテナに底石と土を入れ、平らにならしました。次に穴を掘って、小さな苗をそっと植えました。土をかぶせ直して、苗のまわりをしっかりと押さえてあげました。今は小さくて、心細い細さの苗ですが、たっぷりの日差しを浴びて、元気に大きく育っていくことでしょう。

 これから毎日のお水やりが始まります。しっかりとお世話をしてあげて、元気なお野菜を収穫できる日を楽しみに待ちましょう。
(中央YMCA 中村 礼子)