2015年4月6日月曜日

Welcome to YGK!  ようこそYGKへ!

全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergarten 入園式のご報告

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, we held our opening ceremony for the school year of 2015-2016.  We welcomed 15 new students as our friends.  And 14 students graduated to higher classes.
The ceremony started with greetings and introductions from the Kittens (K2 students) and the Cubs (K3 students).  They introduced themselves with a shy but proud expression.  Then they sang a song, titled “Welcome to YGK” as a welcome gift to their new friends.  As this song says, let’s sing and play together happily at YGK!
Then, we introduced our new friends.  Each of the student’s favourite things were introduced one by one.  We cannot wait to learn more about them!
We are truly happy to find many new friends, this year, and we look forward to sharing happy times together.

We commit to offering each one of them constructive education alongside happy memories here at YGK.


 4月4日(土)に、全日制英語幼児園 YMCA Global Kindergarten (YGK) の2015年度入園進級式が行われました。
 今年度は15名の元気なお友達を新しい仲間としてお迎えし、また、14名の在園児が新たなクラスへと進級しました。
 初めに、在園児が一人ずつ自己紹介を行ってくれました。3月までのクラスから一つ進級したクラス名を言う時には、少し恥ずかしそうな、と同時に誇らしげな表情でした。続いて、在園児から新入園の皆さんに歌のプレゼントを行いました。“Welcome to YGK!” という歌を、大きく元気な声で歌ってくれました。「一緒に遊ぼう、一緒に歌おう、ようこそYGKへ」という歌詞のかわいい歌です。この歌にあるように、皆で仲良く歌ったり遊んだりして過ごしましょう。
 引き続き、新入園児の紹介を行いました。それぞれのお子さんの大好きなことやものが紹介されました。生き生きとした皆の様子が伝わってきて、一緒に過ごせる時間がより一層楽しみになりました。
 今年もこうして、たくさんの新しいお友達をお迎えし、実りある時を共有できることを、心より嬉しく思っています。
 これからも、ご家族の皆様と協力しあい、一人一人の大切な子ども達が、より充実した日々を過ごし、より多くの素敵な思い出を作れるように、教職員一同、心をあわせて努めてまいる所存でございます。今年度もどうぞよろしくお願いいたします。
(中央YMCA 中村 礼子)