2019年10月25日金曜日

【YMCA Global Kindergarten】根岸森林公園に行ってきました

YMCA Global Kindergarten・活動報告

23日の水曜日にYMCAグローバルキンダーガーテンの年長さん・カブクラスが根岸森林公園に遊びに行ってきました。ここのところ、雨模様のことが多いのですが、幸運にも気持ちの良い穏やかな晴天に恵まれました。ドングリの穴からモコモコとかわいい虫が出てくる絵本を読んだのですが、もうそろそろ園に戻ろうかというタイミングで、穴の開いたドングリを見つけることが出来たのです!それだけではなく、穴からは絵本と同じようにかわいい虫がひょこっと顔を出してくれたのです!まるで、いつの間にか絵本の世界に迷い込んでしまったかのよう、、、。思わずみんなでほぅっ。他にも、楽しそうな皆の声に誘われたのか、カラスが先生のカバンに飛び込んだり。きっと一緒に遊びたかったのかも。今回は自然の音を聞いてみることがテーマでした。聴診器を木にあてて、耳を澄ましてみると、微かに震えるような音が聞こえてきました。何の音なのかな。
子ども達は外遊びが大好き。力いっぱい走ったり。ドングリを拾ったり、目を閉じて聞こえてくる音に耳をすましたり、遊んだり、探検したり。楽しいことがもりだくさんの一日だったね。皆で一緒に良い時を過ごせたことに感謝です。





Check out more pictures on our Facebook page!

On Wednesday, the 23rd, Cub class was able to take a field trip to Negishi Park! We were so lucky to enjoy such a beautiful, warm day. The students listened to a book about holes in acorns and later on in the day, we actually found one! We were able to observe the little insect popping it’s head out of the hole. The kids were in awe! At one point, a crow even wanted to join in on our fun and got into one of the teacher’s backpacks. What a funny moment that was! The students also had a stethoscope that we used to listen to the trees. Some of them were able to hear, a vibration-like sound inside of the trees, which they found very interesting. The kids loved being outside, running around, finding acorns, listening to the sounds around them, playing, and exploring! It was a fun-packed day and we were so happy to share such a wonderful day together!


(YMCA Global Kindergarten カブクラス担任)