2019年4月4日木曜日

YGK Opening Ceremony
入園・進級式を行いました

YMCA Global Kindergarten・行事報告

YMCAグローバルキンダーガーテンでは、本日、2019年度の入園・進級式を行いました。在園児、新入園児とご家族の皆様が一堂に会し、新しい年度の始まりをお祝いいたしました。新年中、新年長の園児たちが壇上で自己紹介をし、新入園児を迎える喜びを歌にのせて贈りました。続いて、新年少児が一人ひとり名前を呼ばれ、先生から歓迎の花を受け取り、壇に上がりました。最後に園長が新たな年度への期待を述べて会を締めくくりました。YGK教職員一同、新しいお友だちを迎えて新たな年度を始められることを楽しみにしています。子どもたち一人一人の個性をありのまま受け入れ、尊重し、育む環境の中で、共に素晴らしい一年を過ごしましょう!



Today we had the opening ceremony for the new school year! The cub, kitten, and puppy students were joined by their families to celebrate the beginning of the 2019-2020 school year. The cub and kitten students introduced themselves on stage and sang the “Welcome to YGK” song for the new puppy students. Then, the puppy students were introduced and one by one got on stage with their family members. They all received flowers and pictures were taken. The principal lead us in prayer and said some closing remarks, sharing his hopes for the new school year. All of us who work at YGK are looking forward to starting classes with our new students. Let’s have a great year full of academic exploration in an environment that accepts, respects and nurtures every child’s individuality!

(YMCA Global Kindergarten)