2019年1月15日火曜日

Police Headquarters Visit
県警庁舎見学に行ってきました


YMCA Global Kindergarten・活動紹介

On Tuesday, January 8th, the YGK Cubs and their teachers visited the Police Headquarters. It was a remarkable experience for them to enter the building and meet the dedicated police officers working inside. They were able to see a model of the LED traffic lights and also enjoy the beautiful scenery from the 20th floor of the building. They could also enter a special room to see directly where the police officers receive the phone calls from people who need help. They learned the steps on how calls are processed through a big image shown on a big screen. They could have fun playing in a room where they could find interactive games, a police motorbike model, etc. It was an amazing day to meet wonderful police officers.




1月8日(火)にYGKカブクラスの園児たちが神奈川県警本部庁舎の見学に行ってきました。建物に足を踏み入れ、警察官の皆さんにお会いできたことは素晴らしい経験になりました。LED信号機の見本を見せていただいたり、20階の展望フロアから眺望を楽しんだりしました。県内の110番通報の全てを取り扱っている特別な部屋も見せていただきました。入ってきた通報がどのように対応されるのか大きなスクリーンで見せていただきました。体験型のゲームや白バイ等のあるお部屋で、警察官の仕事について楽しみながら学びました。皆のために日々働いてくださっている素晴らしい警察官の皆様に出会え、良い時間になりました。

(YMCAグローバルキンダーガーテン カブクラス担任)