2019年1月21日月曜日

Graduation Excursion
卒園遠足に行きました

YMCA Global Kindergarten・行事報告

On Friday, 18th of January, the YMCA Global Kindergarten Cubs together with their Moms and Teachers had a Graduation Excursion to Le Soleil. We had an opportunity to spend time together and get to know a little bit more about each other before Graduation day. It was a very nice and sunny day. We saw and took pictures of beautiful flowers with Mt. Fuji in the background. It was also a great experience for the students to decorate their own bread with their Moms and Teachers. We were able to use our creative ideas to make our bread beautifully decorated while having fun with everyone. We realized simple dough can transform into cute and delicious bread. After that, we ate lunch together and the students were so happy as they finally enjoyed playing at the Le Soleil’s playground. It was a very memorable experience especially for the Cub students. They may not be classmates after they graduate but after today's successful experience with friends and Moms we have strengthen their friendships by giving them an opportunity to enjoy each other’s company one more time.





1月18日(金)にYMCA Global Kindergarten カブ(年長)クラスの園児と保護者、教員とでソレイユの丘まで卒園遠足に行ってきました。卒園式の前に、一緒に過ごし、これまでよりもう少しお互いのことをよく知る機会になりました。良く晴れた気持ちの良い天気の下、富士山も遠くに見えました。園内にはきれいなお花が咲いていました。お花と富士山を背景に皆で記念撮影もしました。お母さんと一緒にメロンパン作りをしたのも素晴らしい経験になりました。単なるパン生地がとてもかわいくて美味しいパンへと変貌をとげることができることに気付くことも出来ました。パン作りの後は、皆で一緒にごはんをいただきました。前回来た時には時間がなくて遊具広場では遊べなかったので、今回こそ念願かなって思い切り遊ぶことが出来て、大満足の皆でした。カブクラスの皆にとってはきっと忘れられない思い出の一日になったことでしょう。あと数か月で卒園。クラスメイトとして過ごせる時間もあと少し。ですが、一緒に過ごしたこの素晴らしい時間が、お友だちやお母さんたちとの絆をより一層強めてくれました。

(YMCAグローバルキンダーガーテン カブクラス担任)