2018年10月17日水曜日

Sweet Potato Picking
お芋ほりに行ってきました!

YMCA Global Kindergarten・行事報告

We went sweet potato picking today.
We were a bit worried because it was drizzling in the morning.  If it rained, we wouldn't be able to pick sweet potatoes due to the muddy field.
Maybe because everyone of YGK has been behaving so well, we were lucky that the sun showed its face before we arrived at the farm!
We put our boots and gloves on, and held a shovel.  Now we were ready for picking!
The soil was fluffy and it was fun to dig!
As we dug, we could find sweet potatoes under the ground.
Big, small, round and long... They were all different-shaped, just like us!
We could find bugs, too!
We enjoyed an outdoor lunch on the grassy field and had playtime in the playground.
It was a great day!


イベント続きの10月です。
本日はお芋掘りに行ってきました!
朝は小雨がぱらついていましたので、お芋掘りに行けるか少し不安になりましたが、きっとYGKのお友だちの普段の行いが良いからでしょう。農園に着く頃にはお日様が顔を出してくれました!
長靴を履いて、軍手をはめて、ショベルを手に準備完了!
畑の土はふかふかで、掘るのが楽しい!
掘り進めるうちに地面の下からお芋が顔を出しました。
大きかったり小さかったり、コロンと丸いお芋に細長いお芋。まるで皆みたいにいろんな個性のお芋が出てきました。
土の下からは虫たちも顔を出しました。
お日様の下で原っぱにシートを広げてお昼ごはんを食べました。それから遊具広場でひと遊び!
楽しかったね!良い日を過ごせたことに感謝です。

(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)