2018年7月25日水曜日

YGK Operetta
オペレッタを行いました

YMCA Global Kindergarten・活動報告

We had our annual Operetta last Friday. The children showcased their talents through the following musical plays: The Carnival of Animals, The Golden Goose and the Wizard of Oz.  
YGK friends practiced a lot in preparing for this special day for more than 2 months.  First, they picked their favorite role right after their teachers introduced them the story and the characters.  Then they practiced their lines, songs and movements. Their families helped us greatly in preparing their costumes.
With the help of everyone, the children showed us adorable performances. All the families and friends were very proud of them.
It was a big success!

7月20日(金)に、毎年恒例となったYGKキッズオペレッタが行われました。
各クラスの園児たちがはじけるような才能を見せてくれました。年少クラスによる「動物たちの謝肉祭」、年中クラスによる「黄金のガチョウ」、年長クラスによる「オズの魔法使い」の3部構成でしたが、各クラスの園児たちがはじけるような才能を見せてくれました。
園児たちは、この特別な日に向けて2か月以上練習を重ねてきました。役決めから始まり、セリフや歌、振り付けを覚えました。ご家族の皆様は心を込めて子どもたちのために衣裳を用意してくださいました。
多くの方々の力をお借りして、どの子も本当に素晴らしいパフォーマンスを披露してくれ、大成功のうちに公演を終えることが出来ました。皆のことをご家族の皆様もお友達も誇りに感じておられることでしょう。
2学期も元気いっぱいに過ごしましょう!

 (YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)