2018年4月14日土曜日

Happy Easter!
イースターおめでとうございます

YMCA Global Kindergarten・活動報告

April 1st was Easter.  At YMCA Global Kindergarten (YGK), we celebrated belated Easter.
The Puppy class’ teachers planned an Easter egg hunt for the newly joined Puppies as this is the last day of their very first week at school.
They have made cute Easter baskets for this event.  Holding their hand-made basket, they waited for an Easter bunny to come and hide eggs for them.  Finally, Easter Bunny came and hid a lot of eggs for them!  When the classroom door opened, they saw many colorful eggs here and there.  The Puppies were so happy to pick them up and put them in their baskets.  After the egg hunt, they got some candies!  It was a peaceful and happy day for them.  Happy belated Easter!




4月1日(日)はイースターでした。YMCAグローバルキンダーガーテンでも遅ればせながらイースターのお祝いをいたしました。
4月に新しく入園してきたパピーのお友だちが園で過ごす記念すべき初めの一週間の締めくくりとなったこの日、パピークラスの先生たちが楽しい行事を準備してくれました。
パピーのお友だちはこの日のためにイースターバスケットを作っていました。自分で作ったバスケットをしっかりと手に握って、イースターバニーが来て卵を隠してくれるのを待ちました。そうしているとイースターバニーが卵を隠しに来てくれました。教室のドアを開けるとあちらこちらにカラフルな卵がいっぱい!パピーのお友だちは大喜びで卵を拾ってはバスケットに入れていきました。エッグハントが終わると先生がお菓子を配ってくれました。平和で楽しい一日となりました。
遅ればせながらイースターおめでとうございます。

(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)