2017年11月10日金曜日

Cub class goes to the library! カブクラス図書館へ行く!

YMCA Global Kindergarten・活動報告

Reading books and listening to storytelling are a few of our favorite activities in Cub Class.  This week we went to visit Yokohama Chuo Library in Sakuragicho. 
It was drizzling on the way to the library but we were all excited to go there to read books with our friends. 
The children's section has several shelves for English books that we were able to have many choices.  We can't help giggling when we found books with funny stories and illustrations. It was interesting to find books from other countries like France and Thailand. 
We loved the experience of reading books inside the library.  We hope to come back here with our parents. 
本を読んだり、読み聞かせに耳を傾けたりすることはカブクラスの皆のお気に入りの活動の一つです。今週、カブクラスは桜木町の横浜中央図書館まで行ってきました。
小雨がぱらつく日でしたが、お友達と一緒に本を読みに行けるワクワク感が皆を元気づけてくれました。
子ども用の図書のコーナーには、英語の本の棚がいくつもあり、たくさんの本の中から読みたい本を選ぶことが出来ました。面白いお話や挿絵を見つけると、くすくす笑いがこみ上げてきました。フランスやタイ等の本もありました。
図書館の中で本を読むのは、とても楽しかったね。次回は是非お家の方と一緒に出掛けてみましょう!

(YMCA Global Kindergarten)