2017年10月2日月曜日

Fujisan Sleepover

YMCA Global Kindergarten・活動報告

It was an amazing sleepover!
On Thursday, 7th of September, the Cub Class went for a Sleepover.
Everyone was very excited from the moment we entered the Bullet Train. On those fast tracks, zooming through the countryside, we caught beautiful glimpses of the mountains and fields and then, there was Mt. Fuji and the YMCA.
Despite the drizzle, nobody could stop us from going to the farm right after having our delicious lunch. We put on our rain coats and walked there all smiles..
On the way, the students heard that an exciting adventure was waiting for them. We had to walk through a grass field to reach the farm. Some were afraid as some of the blades were taller than them, but as we walked on, anyway, they started laughing and ended up enjoying that walk greatly.
When we finally reached the farm, everyone was delighted! The farm was big. We were able to see, pet and feed different kinds of animals such as rabbits, pigs, sheep, goats and horses. Even though some of them were a bit afraid at first, we we're amazed that everyone still tried and was able to experience milking the cow.
We didn't let the day pass without giving the playground a try. It was so much fun!
As we went to back to camp, we burst out running in the wide open with the beautiful scenery and fresh air. The most amazing was the view of Mt. Fuji, right in front of us.
When we arrived at the camp, we finally got to see our beautiful room and made our own beds. We took a bath together and ate our special dinner afterwards.
Before going to sleep, we observed the night the sky, filled with stars and checked if we could find the constellations that we have learned.
After that we enjoyed book time.
The next day, we woke up early and ready to go on a new adventure together. 
We made our beds, some people see it as a chore but we had great fun doing it..
It was a sunny day and we used this chance to go out after breakfast.
There was a huge hammock, we climbed up in it and had a laugh.
We were also able to see and catch different kinds of insects such as butterflies, dragonflies and spiders, big and small.
Everyone was fascinated and had fun showing and sharing to their friends whenever they had found one.
As soon as we came back to the dining hall, we ate our lunch and got ready to say good bye to the beautiful YMCA Mt. Fuji.
It was great to hear that everyone had so much fun and still wants to stay for few more days.

素晴らしいお泊り保育でした!
9月7日(木)、YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)カブクラスの園児たちがお泊り保育に出発しました。
新幹線に乗った瞬間からみんなのわくわくはうなぎのぼり。飛ぶように走る新幹線の窓から、山々や畑の景色が見えては流れていきます。やがて、目的地の富士山YMCAに到着しました。
小雨がそぼ降るあいにくのお天気でした。でも、美味しいお弁当でお腹を満たし、牧場へと出発する私たちを止めることは誰にも出来ません。レインコートに身を包み、笑顔で出発!
牧場へと向かう道のりはちょっとした冒険気分。草をかき分けて進みます。皆の背丈を超すような草もあり、最初はちょっと不安な気持ちもあったり。でも、進むにつれて、そんな冒険も楽しくなってきました。
ようやく牧場にたどり着くと、皆大喜び!牧場はとても広くて、ウサギやブタに羊、ヤギ、馬等、たくさんの動物がいました。見るだけではなく、触れ合ったり、餌をあげたりもすることが出来ました。最初のうちはこわごわだった子ども達も、牛の乳搾りにも挑戦してみることが出来ました。
牧場内には遊具のある遊び場もありました。もちろん、思う存分楽しんできましたよ。
キャンプ場への帰り道、大きく開けた美しい風景に思わず走り出す皆。何より皆の前に姿を現してくれた富士山の雄大な姿といったら思わず見とれてしまう程でした。
そうこうしているうちにキャンプ場に帰り着きました。この日、お泊りしたのはログキャビンです。きれいなお部屋に移動して、お布団の準備。皆で一緒に入るお風呂も、皆で食べるお夕飯も楽しかったね。
夕飯を終えてキャビンに戻る道すがら皆で夜空を見上げてみました。空には星が美しく瞬いていましたが、星座を見つけることは出来たかな。
お布団に入る前には皆の大好きなストーリータイムです。そろそろ眠くなってきたかな。おやすみなさい。
迎えた二日目の朝。今日はどんな冒険が待っているかな。皆の目は期待にきらきらと輝いています。
自分で使ったお布団は自分たちで片付けます。もしかしたら、大騒ぎに見えたかもしれませんが楽しんで取り組みました。
この日は良い天気に恵まれましたので、朝ご飯を済ますと外遊びに出かけました。
大きな木にかけられたハンモックを見つけた皆は大喜び。何とかしてよじ登り、満足して大笑い!わっはっは!
富士山YMCAの草原には、いろいろな大きさの蝶やトンボ、クモ等、たくさんの生き物が生きています。皆、夢中で虫を探したり、捕まえたりしていました。もちろん捕まえた虫は、お友達に得意げに見せてくれました。
楽しく過ごすうちにあっという間にお昼ご飯の時間です。ダイニングホールに戻って、お昼をいただくともう出発の時間です。美しくそびえたつ富士山とYMCAにお別れを告げて帰路につきました。
もうあと何泊かしたい!なんて嬉しい声も聞こえてきました。
皆の初めてのお泊り保育は、たくさんの楽しい思い出を残して無事に幕を閉じました。
さあ、次の大きな行事は運動会ですね。カブクラスの皆は最後の運動会となりますから、練習に励んでいます。皆が楽しく活躍できますように!
(YMCAグローバルキンダーガーテン カブクラス担任)