2017年6月1日木曜日

The First Mini Concert


YMCA Global Kindergarten・活動報告

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten, we have music lessons regularly.  During music class, they enjoy music mainly through singing various songs in English and Japanese.
We had our first mini concert this school year last Tuesday, May 30 to show parents how hard they had practiced.

Although this concert was the very first big event for the Puppy (K1) students, where they perform in front of those many people, they performed happily and confidently with big smiles on their faces.  They just melted everyone’s heart.  Good job, Puppies!!
The Kitten (K2) and the Cub (K3) students also showed their talent.  Their angelic voices made everyone happy.
The rainy season will start soon.  Let’s stay healthy and happy!

YMCAの全日制英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテンでは、定期的に音楽のレッスンを行っています。音楽の時間には、主に英語や日本語で歌を楽しんでいます。
5月30日(火)には、普段の練習の成果をご家族の皆様にご披露する機会として、今年度最初のミニコンサートを行いました。
パピークラス(年少)の皆にとっては、たくさんのお客様をお迎えして行う初めての行事となりました。それでも臆してしまうことなく、にこにこと、そして堂々とした姿を見せてくれました。パピーの皆の歌声はお集まりいただいたご家族の皆様の心をすっかり溶かしてしまいました。パピーの皆さん、よく頑張りましたね!
もちろん、キテンクラス(年中)とカブクラス(年長)の皆も素晴らしい歌声を聞かせてくれました。その天使のような歌声は皆に幸せを運んできてくれました。

さあ、もうすぐ梅雨になります。健康に楽しく過ごしましょう。

(YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)