2017年5月8日月曜日

It's May!

YMCA Global Kindergarten・活動報告

Time flies!  It’s already May.  One month has passed since we welcomed our new friends here at YMCA Global Kindergarten.
The newly joined Puppy students seem to settle down slowly but steadily in their new environment.  We can see more smiles on their faces compared to before.
The Kittens and the Cubs are in full spirit as always.  They are so exited being one year older.
The Cub class had their very first field trip in April to the Yokohama Safety Center, where they learned how they can protect themselves in an emergency.
We could see the Kittens working together to have their special cooperative art projects.  They had so much fun working together.

More fun events and activities await us this month, so please don't miss them!

早いもので、2017年度が始まって1ヶ月が過ぎました。風薫る5月です。
4月に入園をしてきたパピークラスの皆も、ゆっくりと、でも着実に新しい環境に慣れてきているようで、入園当初に比べて、教室内で見受けられる笑顔が格段に増えてきました。
キテンクラス、カブクラスのお兄さんお姉さん達は、もちろん変わらず元気いっぱいです。新しい年度を迎え、一つ上の学年に進級したことにわくわくしながら過ごしています。
さて、先月4月には、カブクラスが横浜市民防災センターに今年度初めての遠足に行ってきました。センターでは、災害が起こった時に自分の身をどう守るかを教えていただきました。
キテンクラスでは、皆で一緒に大きなアート作品を作っている様子をしばしば目にしました。皆で力を合わせて素敵な作品を作りあげるのは、わくわくする経験でしたね!
今月も楽しい活動や行事がたくさん待っていますよ!どうぞお楽しみに!
(YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)