2016年6月21日火曜日

Puppy's First Excursion

YMCA Global Kindergarten・活動紹介

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, the Puppy class had excursion to an aquarium.
On Monday, June 13, the Puppy class (K1) was scheduled to go to a zoo as their very first excursion.  But unfortunately, it was rainy, so we had a rainy-day schedule and headed for Shinagawa Aquarium.  As they got on the YMCA bus, they were a bit nervous and at the same time very excited to have a special day.  They also enjoyed a morning meeting in the bus on the way to the aquarium.
After a while, the bus arrived at the aquarium.  They went straight to the aqua stadium to see the dolphin show.  Not only seeing the show but also they danced to the music with the dolphins.  It was so much fun!
After the show, they saw many kinds of fish.  There were scary-faced wolf-fish, tiny colorful tropical fish, a big and imposing shark and more.  The Puppies enjoyed seeing those.  But what they loved the most was the talking fish in the Amazon area!!
They enjoyed their yummy lunch and came back to YMCA.  On the way back, most of the Puppies fell asleep.  Maybe they were playing with colorful and cheerful fish in their dreams.

Day by day, they are experiencing many different things.  They are absorbing many things from those experiences and growing healthily and steadily.

YMCAの全日制英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)の年少クラス(パピークラス)が初めての遠足に行ってきました。
6月13日(月)に動物園遠足に行く予定になっていたのですが、当日はあいにくの雨模様。そこで、雨天時プログラムである水族館に出かけてきました。YMCAバスに乗り込む皆は、いつもと違う様子に少し不安、でも同時にとてもわくわくした気持ちでした。水族館へと向かう道中、モーニングミーティングをして楽しく過ごしました。
しばらくして、バスは水族館に到着しました。まずは、アクアスタジアムにてイルカショーを楽しみました。ショーを見るだけではなく、音楽に合わせてイルカと一緒に踊ったりもしました。皆、夢中になって見ていました。
ショーの後は、いろいろな魚を見に行きました。こわーい顔のオオカミウオや小さくて色鮮やかな熱帯魚達、大きくて堂々としたサメ等、たくさんの魚達がいました。パピーの皆はたくさんの海の生き物達に興味津々。でも、皆が一番気に入ったのは、アマゾン川流域の魚を展示してあるエリアにあったお話をする木でした。
館内で美味しいお弁当をいただいて、YMCAに帰ってきました。帰り道で、殆どの子たちはすやすやと気持ちよさそうな寝息をたてていました。夢の中で、色とりどりの元気な魚達と一緒に遊んでいたのかな?
パピーの皆にとって、毎日いろいろなことが目新しく、たくさんのことを経験しています。その経験から多くを学び吸収し、日々、健やかに伸びやかに成長しています。


(YMCA Global Kindergarten・中村 礼子)