2016年5月31日火曜日

The First Park Time and Mini Concert

YMCA Global Kindergarten・活動紹介

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, the Puppy class (K1) had the very first park time today.
From April, they have been learning about the safety rules and safety manners, like lining up, following teachers’ instructions, gather when called, etc.  Finally, they could have their very first day to go play in the park.  They had so much fun playing in a small climber, on a rocking horse and running around on the play area.  Although it was their first experience, they could follow the rules well.  It surely was a big step for them.
We had another exciting event today, the first mini concert of the school year.  All the classes have been practicing some songs for this day.  Many parents came to see their children on the stage.  As for the Puppy class (K1), this was the first experience to perform in front of many people but the Puppies were so brave and determined to show what they have practiced.  Of course, the Kitten class (K2) and the Cub class (K3) were great, too.  We enjoyed their angelic voice.
We would like to say thank you to parents to manage your precious time for the children, and to our beloved music teacher to teach them the fun of music.

YMCAの全日制英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、パピークラス(年少)が初めての公園遊びに出かけました。
4月からパピークラスでは、きちんと並んだり、先生の指示に従ったり、呼ばれたら集まったりということを学んできました。小さな遊具やロッキングホースで遊んだり、公園の中を駆け回ったりと思う存分遊んできました。初めての経験でしたが、しっかりとルールを守って過ごすことが出来ました。皆にとって大きな一歩となりました。
そして、もう一つわくわくするイベントがありました。今日のためにどのクラスも熱心に歌の練習を重ねてきました。たくさんのご家族の皆様がお子さんの姿を見るために足を運んでくださいました。パピークラス(年少)にとっては、こんなに多くの人たちの前で発表をすることは初めての体験となりました。でも、皆とても堂々と歌いきることが出来ました。もちろん、キテンクラス(年中)、カブクラス(年長)の皆も素晴らしい歌声を届けてくれました。
保護者の皆様にはご来場いただきましてありがとうございました。そして、音楽の楽しさをいつも教えてくださる音楽の先生、ありがとうございます。

YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)