2016年5月13日金曜日

Nature Hike

YMCA Global Kindergarten・園外保育実施報告

At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, Cub class (Nencho) had a nature hike in Negishi Forest Park.
We enjoyed a nature scavenger hunt and found roly-polies, dandelions, clovers, pebbles, twigs, etc.  We had so much fun blowing puffballs.  Roly-polies were hard to find as they can hide themselves in a rotten tree stump.
We also enjoyed Piñata tag.  They liked picking candies so much!
We played ‘Duck-Duck-Goose’ game, too.  We ran so hard and laughed a lot!  It was so fun!
The most enjoyable part is, of course, the lunch time definitely.  It feels so nice to have our yummy lunch outdoors.
After lunch, we enjoyed ourselves fully by running or rolling down the hill, etc.
We would like to keep our appreciation toward the blessings of nature in our minds always.
Family Picnic is coming soon!  Let’s all have fun together!

YMCAの全日英語幼児園・YMCAグローバルキンダーガーテン(YGK)では、カブクラス(年長)の園児たちが根岸森林公園にネイチャーハイクに出かけてきました。
自然の宝探しをして、ダンゴ虫やタンポポ、クローバー、小石、小枝等を見つけました。タンポポの綿毛を見つけては、ふーっと息を吹きかけて遊びました。ダンゴ虫は木の切り株の隙間などに上手に隠れているので見つけるのに一苦労でした。
それから、ピニャータタグをして遊びました。いくつキャンディーを取れるか、競争しながら楽しみました。
「ダックダックグース」では、たくさん走って、たくさん笑いました。とても楽しかったですね!
ピクニックの一番の楽しみは、もちろんごはんの時間ですよね。美味しいお弁当を気持ちの良い戸外で食べるのは最高の気分です。
お昼ごはんの後は、坂を駆け下りたり、転げ下りたりして心行くまで楽しみました。
自然からの恵みに感謝する気持ちをいつも持ち続けていたいと思います。
もうすぐファミリーピクニックもやって来ます。皆で一緒に楽しく過ごしましょう!

YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)