2016年4月5日火曜日

We had fun in YGK Spring School!

YMCA Global Kindergarten・スプリングスクール実施報告 

YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, had a 4-day Spring School programme in the end of March.
On Day 1, we went to Negishi Forest Park.  It was a nice sunny spring day and we ran and played to our hearts' content.

On Day 2, we visited Yokodai Science Museum.  We enjoyed the starry sky in the planetarium.  It was absolutely beautiful!  We had a lot of fun in the recreation area:  we climbed, slid, hopped but also conducted some science experiments which were simple but very educational indeed.
On Day 3, we headed for Shonandai Cultural Center.  We saw many beautiful clothes from all over the world and even tried them on!  Wow! How beautiful they looked, your children, in those exotic dresses!

On Day 4, we went all the way to Kodomo no Kuni.  It was a bit far, but it was fun!  We saw cows, sheep, and a horse and gave them some food.  The children loved this experience.  We also enjoyed soft-cream, which is a well-known speciality of Kodomo no Kuni.  It was sweet and yummy!
Our new school year is just around the corner.  We can’t wait to see our new friends.
Let’s make it another great school year!

全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergarten (YGK)では、3月終盤に4日間のスプリングスクールを行いました。
1日目は、根岸森林公園に出かけました。お天気に恵まれ、気持ちの良い春の日差しの下、心行くまで走り、遊びました。
2日目には、洋光台にあるこども宇宙科学館へ出かけました。プラネタリウムで見た満天の星空は落ちてきてしまいそうな程でした。本当にたくさんの星がきれいに輝いていました。もちろん、遊具のコーナーへも行きましたよ。登って、滑って、飛び跳ねて、簡単な実験も楽しみました。
3日目は、湘南台文化センター子ども館へ行きました。世界各国から集められた素敵な衣装が展示されていて、実際に着てみることもできました。皆、とても素敵に着こなしていました!


4日目、電車を乗り継いでこどもの国まで出かけました。少し遠かったのですが、とても楽しく過ごしました。牛や羊、そして馬もいました。動物たちに餌をあげて、皆大喜びでした。こどもの国名物であるソフトクリームも食べてきました。甘くて美味しかったね!

さあ、新年度がもうそこまでやって来ています。新しいお友達にお迎え出来る日が待ちきれません。今年度も素敵な年にしましょう!
(YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)