2016年3月24日木曜日

Congratulations on your graduation!

YMCA Global Kindergarten・卒園式のご報告 

On Saturday, March 19, 2016, YMCA Global Kindergarten held a graduation ceremony for the school year 2015-2016 graduates. Six graduates made a new step to elementary school this year. One of them had to leave for Korea before the graduation day, but with the great help from other graduates’ parents, we were able to see her and share our moments with her and her family in Korea.
Each of the graduates received his/her diploma and made a speech in front of the audience.
We are proud to witness how they have grown from being tiny and shy, into being tall, confident and bright. We are sure that each of them will have a bright and promising future ahead of them. We always wish for their happiness.

We are also thankful to the parents and families who had been very supportive to us throughout the year.

Congratulations everyone on your graduation. We look forward to seeing you grow more and more. Wishing you the best of luck!





 2016年3月19日(土)に全日制英語幼児園 YMCA Global Kindergartenの2015年度の卒園式が執り行われました。6名の園児が園を巣立ち、小学校へと一歩を踏み出しました。卒園児のうち1名は、卒園式を待たずに韓国へ帰国をされましたが、保護者の皆様の多大なるお力添えにより、韓国と日本を結び、この記念すべきひと時を共有することが出来ました。
 卒園生たちは、一人一人その手にしっかりと卒園証書を受け取り、また、ご列席いただいた皆様の前で、それぞれの気持ちがこもった素晴らしいスピーチを披露してくれました。
 3年前に入園してきたときに、小さくて恥ずかしがり屋だった皆は、すっかり背が伸び、自信を付け、さらに賢く成長しました。彼らの素晴らしい成長を見守ることが出来たことを嬉しく思います。きっと輝かしい未来が皆の目の前に広がっていることと信じています。また皆の幸せを、教職員一同、心から願っています。

 これまで多大なるお力添えをいただいたご家族の皆様に、この場を借りて感謝申し上げます。どうもありがとうございました。


 カブクラスの皆、ご卒園おめでとうございます。皆がより一層素敵に大きく成長していくことを楽しみにしています。たくさんの幸せがいつも皆さんの上にありますように!