2015年5月2日土曜日

Looking Forward to Spring 春を探しに

全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergarten 園外保育のご報告


At YMCA Global Kindergarten (YGK), an English kindergarten run by Yokohama YMCA, we have various fun activities organised around monthly themes throughout the school year.  As they had learned about “spring” in April, the Kittens (K2 students) visited Negishi Forest Park to experience spring “in the wild”.
On a nice and sunny day, we went to the park by bus.  It was the first time this class used public transports together.  They noted that there are usually many people on the bus.  The teachers asked them: “How loud can we talk in a bus?”  “What are the rules and manners when we walk?”  The Cubs were well prepared before leaving.  In the end, they could keep almost all of those rules and manners. 
In the park, magnifying lens in hand, we looked for bugs, birds and flowers.  The little botanists loved dandelions fluff, while the entomologists observed a roly-poly hiding in the shade of a stump.  We wonder how different a world they found through the looking glass.  Along with those, we could spot many birds chirping or pecking here and there.  We noticed that many living things become active in the spring.
But the most awaited part of this day was the outdoor lunch!  The students were all smiles eating the yummy lunch that their moms had cooked for them.
In the afternoon, we had fun playing with bubbles, Frisbees, etc.  We ran and laughed a lot!!  We totally enjoyed spring weather through fun learning and playing.
More activities and events are waiting ahead of us.  We hope you will enjoy these.  Don’t miss the chance!

 全日制英語幼児園・YMCA Global Kindergartenでは、毎月のテーマに添って、様々な楽しい活動を行っています。4月のテーマの一つが「春」でしたので、年中クラスの園児たちが根岸森林公園に春を探しに出かけてきました。
 おかげさまで気持ちの良いお天気に恵まれたこの日、このクラスとしては初めての挑戦となる公共交通機関での移動を行いました。路線バスはたくさんの人たちが利用します。バスの中での声の大きさはどのくらいかな?歩くときのルールやマナーはどうするのだったかな?等、出かける前に先生たちとしっかり確認をしました。
先生のお話をしっかり聞いて、移動のルールもバスの中でのマナーも概ね上手に守れました。
 根岸森林公園では、虫眼鏡を手にいろいろな生きものや植物を探しました。中でも、ふわふわのたんぽぽの綿毛や、木の切り株の陰に隠れているダンゴ虫に興味津々。虫眼鏡を通して、どんな世界が垣間見られたかな。他にもたくさんの鳥たちがあちらこちらで餌をついばんだり、飛び回ったりしていて、春には、たくさんの生き物が活発に活動をしている様子を見ることが出来ました。
 でもこの日の一番のハイライトは、何と言ってもお外で食べるお弁当です。お家の方が作ってくれた美味しいお弁当を気持ちの良い青空の下でいただくと、思わずにこにこの笑顔がこぼれました。
 午後の時間は、先生たちと一緒にシャボン玉やフリスビー等で走ったり、笑ったりして、たっぷりと遊びました。
 楽しく学んで、心ゆくまで遊び、春を満喫した素敵な一日となりました。
 これからもたくさんの楽しい行事や学びが待っています。一つ一つ楽しんで過ごしていきましょう。


(中央YMCA 中村 礼子)