2019年9月28日土曜日

お外で絵本タイム。あの雲、何の形?

YMCA Global Kindergarten・活動報告

秋が来ました。過ごしやすい気候、気持ちの良い空気に誘われて、今日のストーリータイムは公園で楽しむことにしました。
今日のお話は "It Looked Like Spilled Milk(こぼれた牛乳みたいに見えたよ)" です。
お空の雲がいろいろな形に見えてくるお話です。
読み終えた後に、パピーの皆にお空の雲がどんな形に見えるかな、と聞いてみました。
「サメ」、「恐竜」、「鳥」、「エビ」等、いろいろな名前が挙がりました。
お空を見上げたら、たくさんのものが見えてきたね。楽しかったね!


”It looked like a rabbit."


Now we are in autumn the air is not as hot anymore so we can enjoy the fresh air more.
Today we decided to have a story time in the park.
We read "It Looked Like Spilled Milk." It is about the cloud shapes that look like things.
After the story we asked the Puppies what they thought the clouds looked like.
Some example of what they said were "shark", "dinosaur", "bird", " shrimp" and more.
They seemed to enjoy finding shapes in the sky.