2019年5月10日金曜日

Vegetable Planting
野菜の植え付け

YMCA Global Kindergarten・活動報告

At YMCA Global Kindergarten, the Cub class, K3, will experience growing vegetables as part of their food education. They grow summer vegetables and will have a day dedicated to cooking the vegetables that they have grown. Yesterday was the first big day of this project. They each planted their own plant. They were able to choose from a tomato, eggplant or green pepper plant.
First, they put soil in a container.  Then, they dug a hole that was big enough to hold the plant.  They then placed their plant carefully in the hole and gently covered it’s roots with soil.
The plant needs sunlight, soil and water to grow.  So they carefully poured water on their plant, hoping that their plant will grow big and bring them lots of crops.
Their three-month-project has just begun.  We can't wait to see their growth!



YMCA Global Kindergartenでは、カブクラス(年長)の園児たちが食育活動の一環として野菜の栽培を体験します。夏野菜を育てて、収穫できた野菜を使って調理実習を行います。昨日が今年のプロジェクトの記念すべき第一日目となりました。トマト、ナス、ピーマンの中から好きな野菜を選びました。
まず初めにプランターに土をいれました。それから真ん中に苗が入るくらいの穴を掘りました。それから、その穴の中に苗をそっと入れて、根っこが隠れるように土をかぶせました。
植物が成長するためには日光と土、水が必要です。そこで、大きく元気に育ちますように、たくさんの実がなりますようにと願いを込めて、苗に優しく水をかけてあげました。
3ヶ月に及ぶプロジェクトがスタートしました。
苗たちは一体どのように成長していくのでしょう。楽しみです。

(YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)