2019年4月21日日曜日

公園へ出かけました
Outing to the Park

YMCA Global Kindergarten・活動報告

新年度が始まって2週間。
パピークラス(年少児)は、お外に行く練習を始めています。
ドーナツロープを離さないようにぎゅっと握って、列になって歩きます。
まず最初は建物の中の探検から。皆で一列に並んで、てすりをしっかり握って、階段を下りて、他のフロアに行ってみました。何か楽しそうなものが見つかったかな?
そして、今日は少しお外へ行ってみました。
暖かな春の日差しの下、公園をひとまわり。
公園にはチューリップやデイジー、シロツメクサ、ハナニラ等、たくさんのお花が美しく咲いていました。
公園のお池では、たくさんの小さなおたまじゃくしや日向ぼっこ中のカメさんたち、木陰で涼むカモさんたちを見つけました。
春の公園探検、楽しかったね!また来ようね。




Two weeks have passed since the new school year started.

The Puppy class, K1, has just started practicing to go out.
They need to hold tight to the walking rope and walk in a line.
They start from exploring the YMCA building as a start.  They make a line and walk down the stairs holding the handrail tightly.   I wonder if they could find something interesting.
Today, they went out of the building.
They walked around the park in the gentle spring sunlight.
They could find different flowers, such as tulips, daisies, clovers, spring star flowers, etc.

They also found tiny tadpoles, turtles taking a nap on a rock and ducks in the shade of a tree at the pond.
They had a lot of fun!  Let's go on another exploration next time!