2018年10月2日火曜日

Today's discovery  今日の発見!

YMCA Global Kindergarten・活動報告

It was a perfect day to spend time outdoors.  The breeze was soothing.  And the sun shone brightly and gently. 

When the Puppy class were walking in the park, they found a special car.
A garbage truck!The garbage collector was collecting fallen tree branches.  When the driver opened the rear cover of the truck, we could see a lot of branches inside.

The Puppy friends were totally fascinated by this unfamiliar vehicle.We were grateful for this rare chance!




今日はお外で過ごすのにぴったりの素敵な日でしたね!
風は心地よく、お日様は明るく優しい日差しを降り注いでくれました。

パピークラスは公園にお散歩に出かけて、特別な車を見つけました!
それは…ゴミ収集車です!
先日の台風で折れてしまった公園の木の枝を拾いに来てくれたようです。
作業をしていたおじさんがトラックの後ろのハッチを開けてくれました。
すると、中にはたくさんの木の枝が入っていました。

パピーのお友だちはこの見慣れない車にすっかり夢中で見入っていました。
素敵な発見を出来たラッキーな日になりました!

(YMCA Global Kindergarten 中村 礼子)