2018年4月23日月曜日

Puppy's First Walk to the Park

YMCA Global Kindergarten・活動報告

The Puppy class had their first walk to the park using the donut rope.
We saw beautiful flowers that we learned about such as tulips and azalea.
The Puppies were very excited to see them and felt proud that they could remember their names.
While we were admiring the flowers, some big and colorful butterflies flew next to us.
We ended the walk at the exotic fountain where we saw other gorgeous flowers such as lavender which smelled wonderful!




4月に入園してきたパピークラス(年少)がドーナツロープを使って公園まで初めての公園散策に行ってきました。
公園には、教室で習ったいろいろな春の花、チューリップやアザレア等が美しく咲いていました。
パピーのお友だちはお花を見つけて大喜びでした。そして、先生たちが教えてくれたお花の名前を覚えていたことにも誇らしげでした。
ちょうどその時、皆のところに大きくてきれいなちょうちょが飛んできてくれました!
最後は噴水まで行って一休み。とても良い香りのラベンダー等、たくさんのお花が咲き誇っていました。
毎日、楽しく元気に過ごしています。
次は皆でどんなことをしようかな?

(YMCAグローバルキンダーガーテン 中村 礼子)