2017年2月23日木曜日

Graduation Excursion

YMCA Global Kindergarten・行事報告

On Monday, February 20th, 2017, Cub Class had their Graduation Excursion! They went to Oike Park by train. It was around 30-minute journey from Kannai station to Futamatagawa station, yet all of the students, parents, and teachers had a good time! Once they arrived, they were welcomed by beautiful scenery of the pond with ducks playing. Cubs' students were very excited to see it! They played some games together such as Tug of War and Banana Game. After games, they had a quick lunch. The students could not wait for the Jungle Gym time! All students were thrilled to try to climb and slide. Last but not the least, they also enjoyed hitting piñata. The weather was not very friendly, yet students and parents were very cooperative and could bring the best of the moments!

2月20日(月)にYGKカブクラスが卒園遠足に行ってきました。関内から電車で約30分。旭区の子ども自然公園に行ってきました。園児、保護者、教員一緒に道中も楽しく過ごしました。公園に到着すると、アヒルが水面に浮かぶきれいな湖が目に飛び込んできて、わくわくする気持ちを後押ししてくれました。公園では皆で一緒に綱引きやバナナゲームを楽しみました。ゲームの後にはお昼ご飯を食べました。お昼ご飯を終えた後には、皆が楽しみにしていた時間です。自然の地形を利用した長い滑り台やジャングルジムが設置されたとりでの森で、登ったり滑ったり、心行くまで楽しく遊んできました。最後にピンニャータをして楽しかった一日を終えました。あいにくの強風で、残念ながら天候には恵まれませんでしたが、園児と保護者の皆様のご協力もあり、思い出に残る楽しい一日となりました。



 YMCA Global Kindergarten Cub Class